Åtagande = trovärdighet
Det är en utmaning att driva företag och vi ställs inför olika situationer som gör oss oerhört förvånade. En sådan är när människor bryter sitt åtagande.
Publicerad: 2010-02-16
Att inte hålla det man lovat. Tänker dessa personer verkligen efter vilka konsekvenserna blir och hur de blir uppfattade? Ringarna på vattnet blir allt annat än goda vid brutna löften.
För företagsledare är detta extra känsligt. Är ni pålitliga och trovärdiga leverantörer av tjänsten/produkten ni erbjuder?
Vi har förundrat sett människor bryta löften eller utebli från möten utan att meddela giltig anledning. När vi i efterhand tar kontakt, låter vissa bli att svara på samtal och mail när vi undrar vad som har hänt. Dessa företag och personer blir det svårt för oss att rekommendera i våra affärskanaler. Vi sätter vårt varumärke och företag på spel vid rekommendationer och tar inte risken att svärta ner det arbete vi lägger ner på att vårda det.
Vår verksamhet består av att skapa mötesplatser och vet av erfarenhet vilket hårt arbete och vilka kostnader det är förknippat att vara arrangör. Det är av respekt för vårt arbete som vi hellre tar ett nej i förväg än en utebliven mötesdeltagare som skapar dåliga vibrationer.
Nej, vi påstår inte att vi är helgon – men vår innersta ambition är att hålla det vi lovar. Har vi sagt att vi ska vara på ett möte – då är vi på plats eller meddelar orsak till frånvaro. Det är för oss både en god sed och affärer med hjärtat!
Publicerad: 2010-02-16
Så här jobbar vi på Allt om arbetsmiljö med journalistik. Redaktionen är oberoende från vår ägare och vi arbetar opartiskt. Vi stödjer inte något politiskt parti eller organisation och vi tar inte ställning. Det vi publicerar ska vara sant och ha hög kvalitet.